Zawartość koszyka

Brak produktów w koszyku.

obowiązuje od: 29 października 2025 r.


§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy dostępny pod adresem: https://www.ukory.pl (dalej: „Sklep”) jest prowadzony przez Artur Klich prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą ARTUR KLICH UKORY.PL, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP; adres do korespondencji i wykonywania działalności: ul. Stanisława Witkiewicza 18/125, 41‑219 Sosnowiec; NIP: 6443400776; REGON: 389203262; e‑mail: arturklich@gmail.com; tel.: +48 662 568 667 (dalej: „Sprzedawca”).
  2. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady korzystania ze Sklepu, w tym:
    1. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną,
    2. warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną,
    3. zasady zawierania i wykonywania umów sprzedaży Produktów,
    4. tryb postępowania reklamacyjnego,
    5. prawo odstąpienia od umowy.
  3. Sklep sprzedaje akcesoria dla psów, kotów i gryzoni oraz inne produkty wskazane w opisach Produktów (dalej: „Produkty”).
  4. Korzystanie ze Sklepu wymaga akceptacji Regulaminu. Użytkownik rozpoczynający czynności zmierzające do korzystania z usług elektronicznych Sklepu zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
  5. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich oraz Kodeksu cywilnego.

§ 2. DEFINICJE

Na potrzeby Regulaminu użyte niżej pojęcia oznaczają:

  • Konto – przydzielona indywidualnie nazwa (login) i hasło oraz powiązany z nimi zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Użytkownika oraz historia zamówień.
  • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która składa Zamówienie lub zawiera Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  • Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, zgodnie z art. 38a ustawy o prawach konsumenta.
  • Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu (m.in. formularz zamówienia, Konto, system opinii, newsletter).
  • Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia.
  • Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
  • System Opinii – funkcjonalność Sklepu umożliwiająca publikowanie ocen i opinii o Produktach.
  • Cena – cena brutto (z podatkiem VAT) wskazana przy Produkcie; nie obejmuje kosztów dostawy, chyba że co innego wynika z informacji przy Produkcie.
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Sklepu, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  • Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta na odległość między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

§ 3. INFORMACJE O PRODUKTACH, CENACH I PROMOCJACH

  1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i legalnie wprowadzone na rynek polski, chyba że opis Produktu wyraźnie stanowi inaczej.
  2. Informacje prezentowane w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  3. Ceny podawane są w złotych polskich (PLN) jako ceny brutto. Koszty dostawy są wskazywane odrębnie w toku składania Zamówienia.
  4. Cena wiążąca to cena aktualna w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta.
  5. Promocje, kupony i kody rabatowe mogą podlegać odrębnym, limitowanym warunkom; informacja o ich czasie trwania i zasadach jest udostępniana w Sklepie.
  6. W przypadku obniżenia ceny Sprzedawca prezentuje – obok informacji o obniżce – najniższą cenę zastosowaną w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeżeli Produkt jest oferowany krócej – najniższą cenę od dnia rozpoczęcia oferowania Produktu.

§ 4. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I ZAWARCIE UMOWY

  1. Zamówienia można składać 24/7 za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie. Założenie Konta nie jest wymagane.
  2. Warunkiem złożenia Zamówienia jest zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja.
  3. Procedura zawarcia umowy:
    1. Klient dodaje wybrane Produkty do koszyka i przechodzi do Formularza Zamówienia,
    2. Klient podaje dane niezbędne do realizacji Zamówienia i wybiera sposób dostawy oraz płatności,
    3. przed złożeniem Zamówienia Klient ma możliwość weryfikacji i modyfikacji wprowadzonych danych,
    4. złożenie Zamówienia następuje poprzez użycie przycisku „Kupuję i płacę” (lub równoważnego),
    5. po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje niezwłocznie automatyczne potwierdzenie jego otrzymania na podany adres e‑mail,
    6. z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści Umowy następuje poprzez: przesłanie wiadomości e‑mail z potwierdzeniem, dołączenie dowodu zakupu oraz udostępnienie historii zamówień na Koncie (dla zarejestrowanych).
  5. Językiem umowy jest język polski. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej.

§ 5. PŁATNOŚCI

  1. Dostępne metody płatności:
    1. przelew tradycyjny na rachunek Sprzedawcy: Bank Pekao S.A. 30 1240 4315 1111 0011 0680 5818 (ARTUR KLICH UKORY.PL), tytuł: „Zamówienie nr …”,
    2. płatności elektroniczne (karty płatnicze, szybkie przelewy) za pośrednictwem operatora płatności współpracującego ze Sklepem (np. Tpay).
  2. W przypadku płatności elektronicznych zapłata następuje przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia.
  3. Termin zapłaty przy przelewie tradycyjnym: 3 dni robocze od zawarcia Umowy Sprzedaży, chyba że wskazano inaczej.
  4. Do czasu zaksięgowania płatności towary pozostają zarezerwowane. Wysyłka następuje po otrzymaniu zapłaty.

§ 6. DOSTAWA I ODBIÓR

  1. Dostawa jest realizowana na terytorium Polski za pośrednictwem: paczkomatów InPost lub firm kurierskich. Aktualne koszty i opcje dostawy prezentowane są w Formularzu Zamówienia.
  2. Termin dostawy obejmuje:
    1. czas przygotowania Zamówienia – do 3 dni roboczych od zaksięgowania płatności lub pozytywnej autoryzacji płatności elektronicznej,
    2. czas doręczenia przez przewoźnika – zgodnie z deklarowanym terminem przewoźnika (co do zasady do 2 dni roboczych od nadania).
  3. Dostawy realizowane są w dni robocze. O nadaniu przesyłki Klient informowany jest e‑mailem.
  4. Z chwilą wydania rzeczy Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej niebędącej przewoźnikiem na Konsumenta przechodzi ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru.
  5. W przypadku nieodebrania przesyłki z winy Klienta i jej zwrotu do nadawcy Sprzedawca może – po uzgodnieniu – ponowić wysyłkę po opłaceniu kosztów ponownej dostawy.

§ 7. REKLAMACJA (BRAK ZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ)

  1. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że dłuższy termin wynika z terminu przydatności.
  2. Zgłoszenia można dokonać e‑mailem: arturklich@gmail.com lub pisemnie na adres Sprzedawcy. W zgłoszeniu zaleca się podanie: opisu niezgodności, daty jej stwierdzenia, żądania oraz danych kontaktowych.
  3. Dla oceny zgłoszenia Klient powinien udostępnić towar Sprzedawcy – Sprzedawca odbiera towar na własny koszt.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
  5. W pierwszej kolejności Klient może żądać naprawy lub wymiany towaru. Obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy można żądać w przypadkach przewidzianych ustawą o prawach konsumenta (m.in. gdy naprawa lub wymiana są niemożliwe, wymagają nadmiernych kosztów, Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności w rozsądnym czasie lub brak zgodności jest istotny).
  6. W przypadku uznanej reklamacji Sprzedawca odpowiednio: pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia, zwraca część ceny (w proporcji) lub – w razie odstąpienia – zwraca cenę w terminie 14 dni od otrzymania rzeczy lub dowodu jej odesłania.
  7. Odpowiedź na reklamację przekazywana jest na papierze lub innym trwałym nośniku (e‑mail/SMS).

§ 8. GWARANCJA

  1. Jeżeli Produkt jest objęty gwarancją producenta lub dystrybutora, informacje o jej treści i sposobie wykonywania są dołączone do Produktu lub wskazane w jego opisie. Wykonywanie uprawnień z gwarancji nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień ustawowych wobec Sprzedawcy.

§ 9. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Bieg terminu do odstąpienia liczy się:
    1. od objęcia towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik),
    2. w przypadku wielu towarów – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru,
    3. w przypadku regularnej dostawy towarów – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów,
    4. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
  3. W razie odstąpienia umowę uważa się za niezawartą, a Klient zobowiązany jest zwrócić towar Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania.
  4. Zwrot płatności następuje tą samą metodą, jakiej użyto przy płatności, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny, bezkosztowy sposób zwrotu. Sprzedawca zwraca również koszty dostawy w wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego w Sklepie.
  5. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  6. Zwrotu należy dokonać na adres: Artur Klich, ul. Stanisława Witkiewicza 18/125, 41‑219 Sosnowiec.
  7. Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności gdy przedmiotem świadczenia jest towar: nieprefabrykowany, wytworzony według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; towar w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę; towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności; świadczenie usług w pełni wykonanych za wyraźną zgodą Klienta po poinformowaniu o utracie prawa odstąpienia.

§ 10. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami ani Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
  2. Sprzedawca może odstąpić od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem B2B w terminie 14 dni roboczych od jej zawarcia bez podania przyczyny – bez roszczeń odszkodowawczych po stronie Klienta.
  3. Sprzedawca może ograniczyć dostępne metody płatności i uzależnić realizację Zamówienia od dokonania przedpłaty w całości lub w części.
  4. Z chwilą wydania towaru przewoźnikowi na Klienta B2B przechodzą korzyści i ciężary związane z towarem oraz ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Sprzedawca nie odpowiada za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru od przyjęcia do przewozu do wydania Klientowi ani za opóźnienia w przewozie.
  5. Klient B2B zobowiązany jest zbadać przesyłkę przy odbiorze i podjąć czynności niezbędne do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług elektronicznych (ciągłych) ze skutkiem natychmiastowym poprzez oświadczenie wysłane Klientowi B2B.

§ 11. PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA

  1. Osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz niemającą dla niej charakteru zawodowego (zgodnie z wpisem w CEIDG), korzysta z ochrony przewidzianej dla Konsumentów w zakresie: niedozwolonych postanowień umownych, braku zgodności towaru z umową, prawa odstąpienia od umowy oraz zasad dotyczących dostarczania treści/usług cyfrowych.
  2. Weryfikacja zawodowego charakteru następuje w oparciu o kody PKD ujawnione w CEIDG.
  3. Ochrona instytucjonalna (rzecznik konsumentów, Prezes UOKiK) nie ma zastosowania do przedsiębiorców, o których mowa w ust. 1.

§ 12. USŁUGI ELEKTRONICZNE

  1. Sprzedawca świadczy drogą elektroniczną nieodpłatne Usługi Elektroniczne: Formularz Zamówienia, prowadzenie Konta, System Opinii, newsletter (opcjonalnie).
  2. Umowy o świadczenie usług:
    1. Formularz Zamówienia – na czas oznaczony i rozwiązuje się z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania,
    2. Konto – na czas nieoznaczony, zawarcie następuje z chwilą poprawnego ukończenia rejestracji; Użytkownik może w każdym czasie żądać usunięcia Konta,
    3. System Opinii – na czas oznaczony i rozwiązuje się z chwilą publikacji opinii lub rezygnacji z jej dodania,
    4. Newsletter – na czas nieoznaczony; możliwa rezygnacja w każdym czasie (link w stopce wiadomości).
  3. Wymagania techniczne: urządzenie z dostępem do Internetu, aktywny adres e‑mail, aktualna przeglądarka internetowa oraz włączona obsługa plików cookies i JavaScript.
  4. Zakazy: dostarczania treści bezprawnych; nadużyć w Systemie Opinii (m.in. publikacji opinii niepochodzących od rzeczywistych nabywców, treści obraźliwych, reklamowych lub naruszających prawa osób trzecich). Sprzedawca może moderować i usuwać opinie sprzeczne z Regulaminem lub prawem – z podaniem przyczyny.
  5. Weryfikacja opinii (Omnibus): Sprzedawca podejmuje uzasadnione i proporcjonalne działania mające na celu sprawdzenie, czy opinie pochodzą od Klientów, którzy zakupili lub używali Produkt (np. powiązanie opinii z numerem zamówienia lub link wysyłany po zakupie). Informacja o zasadach publikacji i weryfikacji opinii jest prezentowana w Sklepie przy Systemie Opinii.

§ 13. REKLAMACJE DOT. USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Reklamacje dotyczące usług elektronicznych można składać e‑mailem: arturklich@gmail.com.
  2. Zaleca się wskazanie rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych.
  3. Sprzedawca rozpatruje reklamację nie później niż w 14 dni od jej otrzymania i udziela odpowiedzi na trwałym nośniku.

§ 14. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  1. Treści zamieszczone w Sklepie (teksty, grafiki, zdjęcia, układ, znaki towarowe) stanowią własność Sprzedawcy lub są używane za zgodą uprawnionych i podlegają ochronie prawnej. Ich wykorzystanie bez zgody jest zabronione.
  2. Nazwy handlowe, znaki towarowe i logotypy mogą być zastrzeżone na rzecz odpowiednich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych.

§ 15. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH (RODO)

  1. Administratorem danych osobowych jest Artur Klich, ARTUR KLICH UKORY.PL (dane kontaktowe jak w § 1 ust. 1).
  2. Dane osobowe są przetwarzane w celu: zawarcia i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), realizacji obowiązków prawnych (m.in. podatkowych i rachunkowych – art. 6 ust. 1 lit. c), realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora (obsługa reklamacji, dochodzenie roszczeń – art. 6 ust. 1 lit. f) oraz – na podstawie zgody – w celach marketingowych (art. 6 ust. 1 lit. a).
  3. Odbiorcy danych: podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora (m.in. operatorzy płatności, firmy kurierskie, dostawcy usług IT, księgowość) – w zakresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania.
  4. Okres przetwarzania: przez czas realizacji umowy i wymagalności roszczeń oraz przez okresy wymagane przepisami (np. podatkowymi). Dane przetwarzane na podstawie zgody – do czasu jej wycofania.
  5. Prawa osoby, której dane dotyczą: prawo dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem.
  6. Skarga: osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności dostępnej w Sklepie.

§ 16. ZMIANY REGULAMINU

  1. Sprzedawca może zmienić Regulamin z ważnych przyczyn, w szczególności: zmiany przepisów prawa, zmian funkcjonalności Sklepu, metod płatności lub dostawy.
  2. Zmiany nie naruszają praw nabytych Klientów. Do umów zawartych przed wejściem w życie zmian stosuje się Regulamin w dotychczasowym brzmieniu.
  3. O zmianie Regulaminu informuje się poprzez publikację jednolitego tekstu w Sklepie oraz – w przypadku umów ciągłych (np. Konto, newsletter) – poprzez powiadomienie e‑mail z możliwością wypowiedzenia umowy.

§ 17. POSTANOWIENIA KOŃCOWE, SPORY

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep podlegają prawu polskiemu.
  2. Wszelkie spory z Konsumentami i Przedsiębiorcami na prawach konsumenta rozstrzygane są w pierwszej kolejności polubownie – z wykorzystaniem dostępnych procedur ADR (mediacja, sąd polubowny) po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, zgodnie z ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
  3. Konsument może skorzystać z pomocy miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów lub z platformy ODR prowadzonej przez Komisję Europejską: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  4. Spory z Klientami B2B poddaje się sądowi właściwemu miejscowo dla siedziby Sprzedawcy. Spory z Konsumentami – zgodnie z właściwością określoną w Kodeksie postępowania cywilnego.

Załącznik: Wzór formularza odstąpienia od umowy (do pobrania w Sklepie lub dostępny na żądanie e‑mail).

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.